Pages

Subscribe:

Promotion of Education Clinic



Educational Clinic ini merupakan satu program berbentuk ilmiah dimana program ini serba sedikit dapat membantu para pelajar bagi meningkatkan penguasaan dalam subjek kritikal seperti Programming Techniques dan Object Oriented Programming (OOP) kerana subjek ini merupakan subjek asas yang perlu dikuasai oleh pelajar FSKKP sebelum meneruskan pembelajaran yang lebih tinggi dan terdedah kepada dunia kerjaya yang lebih mencabar apabila tamat belajar kelak. Selain dari itu, program ini juga dapat membantu meningkatkan prestasi serta keputusan pelajar-pelajar FSKKP sekali gus dapat meningkatkan imej pelajar FSKKP di mata warga Universiti Malaysia Pahang.
Antara objektif program ini dilaksanakan adalah untuk membantu pelajar-pelajar Tahun 1 dan Tahun 2 khususnya yang agak lemah dalam subjek-subjek kritikal ini. Selain itu juga, program ini diharapkan dapat meningkatkan pengetahuan pelajar FSSKP dengan membantu memberi ruang atau medium sebagai menyelesaikan kekeliruan dalam subjek-subjek ini.
Antara kelas yang disediakan oleh Program Educational Clinic pada semester ini ialah bagi subjek Foundation of Mathematics (DCS) dan juga Programming Techniques (BCS). Mengikut statistik keputusan keseluruhan pelajar, dua subjek ini memberikan keputusan yang kurang memberangsangkan. Dengan ini, diharap Program Educational Clinic ini sedikit sebanyak akan membantu para pelajar meningkatkan kemahiran mereka di dalam dua subjek penting ini.
Program ini akan dijalankan pada setiap hari selasa dan khamis dan akan berlangsung selama empat minggu. Educational Clinic terbuka kepada seluruh pelajar FSKKP yang berminat. Setiap subjek hanya terbuka kepada 30 peserta. Penyertaan para pelajar adalah amat digalakkan. Sesiapa yang berminat, sila alert dengan memo untuk pendaftaran.
 ~~Rosfarahin Roslan,AJK Pelaksana Education Clinic~~

0 tester: