Pages

Subscribe:

Programming contest

Photobucket
Assalamualaikum dan salam kasih sayang kepada semua pembaca..

Alhamdulillah,diantara program yang julung-julung kalinya yang pernah dianjurkan sejak penubuhan petakom sejak tahun 2002/2003.. Program yang bercorak pertandingan ini sebenarnya diberi nama "software and networking contest" namun terdapat beberapa kekangan yang dihadapi menyebabkan ia hanye tertumpu kepada progamming sahaja..kelihatan seperti program ini hanya untuk student software,namun pada realitinya student networking yang menang tempat pertama.Tahniah diucapkan kepada bro arep zaki(otai fskkp)...

gambar diatas diambil semasa majlis penyampaian hadiah kepada pemenang utama programming contest (hamper +sijil+wang tunai)
ACM International Collegiate Programming Contest (ICPC) adalah multitier, pertandingan programming berasaskn kumpulan beroperasi di bawah naungan ACM dan berpusat di Baylor University. Pertandingan melibatkan jaringan global dari universiti setiap daerah yang akan membawa kumpulan pelajar supaya dapat maju dalam pertandingan ACM-ICPC World Finals. Penglibatan peserta dalam pertandingan telah berkembang kepada beberapa ribu pelajar yang terdiri daripada mahasiswa terbaik dari fakulti komputer dari 2000 lebih universiti dari 80 negara-negara di enam benua. Pertandingan ini menekankan kreativiti, kerjasama, dan inovasi dalam membangun program software baru, dan membolehkan siswa untuk menguji kemampuan mereka untuk menyelesaikan masalah di bawah tekanan.



0 tester: